Edwardsville vs Istanbul

Bir süredir bisikletçiliğe sardim. Bol bol bisiklet sürüyorum. Mesela bu cumartesi günü35 km bisiklet sürdüm. Daha önce bisikletle bu kadar uzun mesafe almamıştım. Yaklaşık 3 saat boyunca neredeyse aralıksız bisiklet kullandım. Peki bugüne kadar hiç böyle bir ilgisi olmayan ben neden böyle bir işe kalkıştım?

Basit bir cevabi var. Yasadığım yerde 100 milden fazla bisiklet yolu var. Öyle olunca bisiklet sürmemek elde değil.

Sadece benim için geçerli değil tabii bu. Bisiklet yolunu her kullandığımda, genç-yaşlı bir çok insan görüyorum – hatta çoğunluk yaşlı. Bisiklet yolunda dahi insanların birbirlerini saygılı bir şekilde geçmeleri işte medeniyet budur diye hissetiriyor bana.

İster istemez, İstanbul’da bu konuda durum nedir diye baktım. İnternette kısa süren bir araştırma sonucunda İstanbul’da buradaki standartlarda bisiklet yolu 3 farklı yerde var. Uzunluk 30kilometre gibi birşey – tam uzunluğu bilmiyorum çünkü bir bisiklet yolu haritası gibi birşey yok.

Maalesef, İstanbul, ülkemizin en büyük şehri, orta boy midwestern ABD kasabasından geri kaldı bu konuda. Self-loathing yapıyor gibiyim sürekli ama maalesef bu durum birçok başka konular için de geçerli.

Son olarak, çok sevdiğim bu bisiklet yolunda çektiğim bir kaç fotoğrafı paylaşıyorum:

Bir Cevap Yazın

