The World’s Best Brownie Cake

StumbleUpon diye bir uygulama var. İlgi alanınıza göre her bastığınızda ilginç bir sayfa karşınıza çıkıyor. İlgi alanlarımdan birini de cooking  olarak belirtmişim. O yüzden bugün http://thebrownieproject.wordpress.com/bu sayfa çıktı karşıma. Sadece brownie kek tarifleri var bu blogda. Ben de bir tanesini yaptım bugün ve sonuçtan çok memnun kaldım. Twitter’da kekin fotoğraflarını paylaşınca, tarifini de buradan paylaşmaya karar verdim.

Tarif Desert Gallery Bakery’nin sahibi Houston, Texas’lı Sara Brook’a aitmiş. Amerikan yemek kültürünü hissettiriyor bu tarif. Bol yağlı ve şekerli. Aroması çok yoğun. Kek gibi düşünmeyin. Bir dilim yeyip, çikolata komasına gireceğiniz bir brownie bu.

Keki kontrol ederken

Malzemeler:

  • 225 gr. tereyağ
  • 2 bardak şeker (ben 1.5 bardak kadar kullandım, yeterli geldi)
  • 4 tane yumurta
  • 1 yemek kaşığı hazır kahve (nescafe)
  • 1/2 bardak kakao (ben toplam 50 gram kadar kullandım, yarım bardaktan biraz azdı).
  • 1 yemek kaşığı vanilla özü (evet evde vanilla özü vardı)
  • 1/3 bardak un
  • 150 gram madlen çikolata
  • 50 gram bitter çikolata
Nasıl yapılıyor?

Burada da tarifi birebir çevirmeyeceğim. Kendi yorumum da var bu tarifte. Kolay takip edilmesi için yine maddeler halinde yazacağım.

  • Büyükçe bir kase içinde yumurtaları kırın ve mikserle biraz çırpın
  • Şekeri ilave edin ve biraz daha çırpın
  • Tereyağını ocakta veya mikrodalgada eritin ve ilave edin
  • Kahve, kakao, vanilla ve en son olarak unu ilave edin biraz daha çırpın (karışımı çok fazla çırpmayın, yumurtanın kabartıcı özelliği kaybolmasın)
  • Kare çikolatalar 80 gr kadar oluyor. 2 tane madlen kare çikolata bir tane de yarım kare bitter çikolatayı parçalayın, ben elle ve bıçak yardımıyla parçaladım. Büyük parçalar olmasında yarar var. Piştikten sonra ağıza geliyor ve çikolatayı tadına doyuyorsunuz. Çikolataları da karışıma ekleyin.
  • Küçük boy (ben 25×20 borcam kullandım) tepsi veya borcamın tabanını yağlayın. Yaptığınız karışımı kaba dökün.
  • Fırının 175 derecede 5-10 dk ısınması için bekleyin
  • 30 dakika kadar bu sıcaklıkta fırında pişirin, eğer daha küçük bir kap kullandıysanız pişme süresi daha uzun olur. Ben 30 dakika kadar pişirdim ve 5 dakika da fırının içinde bıraktım keki.
  • Pişmesini kontrol için bir kürdanı batırın. Kürdanın sadece ucu ıslanmalı. Eğer tamamı çikolatalanıyorsa, biraz daha pişirin. Çok da pişirmemeye dikkat etmek lazım. Çünkü nemliliği giderse brownie kek olmaz artık o.

Sonuçta, gerçekten güzel bir kek çıkıyor ortaya. Islak değil ama nemli. Çikolata parçacıkları ağızda dağılan. Kakao tadı çok yoğun. Tek bir dilimde çikolataya doyacağınız bir kek. Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

