Work Analysis and Design Final Sınavı

Bugün Work Analysis and Design dersinin final sınavına girdim. Work design and analysis dersinin konusu işyerlerinin ve iş araçlarının insana uyumunu sağlayarak verimliliği arttırmak. Sınavdaki çoktan seçmeli sorulardan birini Türkçe’ye çevirip aynen yazıyorum:

95 dB gürültü tespit edilen bir alanda vardiya süresi maksimum kaç saat olmalıdır?

Cevap: 4

Dersin hocası Prof. Dr. Fethi Çalışır. Kendisi İTÜ’deki önemli hocalardan biri. Onun kalitesini veya bilgi seviyesini değerlendirecek değilim. Ama ders işleyişini ve yaptığı sınavları değerlendirmeye hakkım var.

Fethi hoca dersi kendi notlarından oluşan slaytlardan işliyor. Slaytlar hem içerik olarak, hem de görsellik açısından çok yetersiz. Slaytların fotokopilerinden sınavlara çalışıyoruz. O slaytlardan ders çalışacağıma herhangi bir kitabı kullanmayı tercih ederdim. Slaytlarda herhangi bir standart yok. Konular birbirini takip etmiyor. Ana başlık, alt başlık düzeni yok. Hepsini geçtim, sayfa numarası dahi yok. Başka kitaplardan bazı sayfalar kopyalanıp yapıştırılmış kaynak gösterilmeden. En saçması da, kitaptaki en basit bilgilerde dahi İngiliz birimleri kullanılıyor. Türkiye’de sıcaklık birimlerini fahrenheit cinsinden, bir tekerlekli sandalyenin dönme çapını inç cinsinden vermenin mantığı nedir?

Sınavlara gelince, yukarıdaki soru her şeyi özetliyor gibi. Bu ve bunun gibi çoktan seçmeli sorular ve ayrıca bir yada iki tane klasik soru. Sınavlar öğrencilerin ders hakkındaki bilgi seviyesini ölçmeyi amaçlıyorsa, bu sınavlar bunu yapmıyor. Fethi hocanın sınavları kim dersin slaytlarını daha iyi ezberliyor bunu ölçüyor.

Çok faydalı olabilecek bu dersteki tek olumlu olay bir dönem projesi yapmamızdı. Dönem projesinde uyguladığımız bilgiler dışında öğrendiklerim çok sınırlı. Tam bir zaman kaybı.

Son olarak bugünkü finalden bir doğru/yanlış sorusunu yazıyorum:

Acclimization to heat is possible to a certain extent. A staged heat-acclimization process is recomenmended. A worker should spend only 60% time in heat at the initial stages.

Cevap: Yanlış. 60% değil 50% olacaktı.

Work Analysis and Design Final Sınavı” üzerine 4 yorum

  1. Ben de şu anda Fethi Çalışır’ın work analysis dersinin sınavına çalışıyorum, google’da arama yaparken de yolum buraya düştü🙂

    Dediklerine tamamen katılıyorum slaytlar kesinlikle pedagojik olarak birbirini izlemiyor, bir sürü kaynaktan düzensizce oluşturulmuş izlenimi veriyor, birimlerin çoğu amerikan standardlarına göre. Sınavları da girdiğim vize’de gördüğüm gibi sadece kim daha iyi ezberliyor onu ölçüyor. Ama Fethi hoca’nın da hakkını vereyim, derste tahtaya yazdığı, üzerinde durduğu şeyleri sorup, derse katılım gösterenlere bir kıyak geçiyor.

    Muhtemelen sınavlarını da çok az değiştiriyor fethi hoca. Biliyorum ki senin yazdığın bu sorular bu hafta aynen karşıma çıkacak. Post’un için teşekkür ediyorum, mümkünse de aklında kalan bir kaç soru/taktik daha bekliyorum.

    • hoca ozellikle sinav sorularini vermiyor ogrencilere, muhtemelen ayni sorulari tekrar tekrar kullaniyordur. Benim aklimda o dersten geriye hicbir sey kalmadi maalesef. Ama dersi kisa zaman once insanlara danis bir istersen (ben o dersi alali 2 sene oldu neredeyse)

Bir Cevap Yazın

