Türkiye’de Blogging

Blog yazmaya başladığımdan beri her gün wordpress.com’daki “Günün Popüler Blogları” ve “Bugünün Popüler Yazıları” listelerini izliyorum. Aynı listelerin uluslararası versiyonlarını da izliyorum. Arada büyük farklar var.

Türkiye’deki bloglarda,

gibi yayınlar yapan bloglar her gün bu en popüler listelerine giriyor.

Uluslararası versiyonda ise blog okuma tecrübesini hakkıyla yaşıyorsunuz. Konusunda uzman insanlar çok değerli bilgilerini insanlarla paylaşıyor. Hayatı basitleştirici bilgiler veriyorlar. Bazı bloglar çok ilginç seyahat hikayeleriyle dolu. Başka bloglarda “5 important tips for College Graduates” gibi başlıklar da görebiliyorsunuz. Seth Godin, huffingtonpost.com ve engadget.com gibi sadece bir blog iken şuan dünya markaları haline gelmiş onlarca blog var.

Ülkemizde de kaliteli bloglar yığının arasından sıyrılsın istiyorum. Her gün hoşuma giden yazıları retweet ediyorum. Beğendiğim blogları, kendi blog’umdaki Blogroll listeme ekliyorum. Arkadaşlarımı RSS reader kullanmaya, hatta kendi bloglarını yazmaya teşvik ediyorum (bknz. http://osmansak.blogspot.com/).

Blogging kavramı Türkiye’de daha çok yeni gibi. Ben de sadece 3 haftadır blogosphere’i (evet, böyle bir terim var) yakından takip ediyorum. Ülkemizdeki blogların nasıl geliştiğini bir süreç olarak gözlemeye devam edeceğim.  İleride bu konuda nasıl geliştiğimizi anlatan bir yazmak dileğiyle.

Bir Cevap Yazın

