Helyumla Hafifleyen Çanta ile Girişimcilik

Cumartesi günü Enterprise Competition adlı bir yarışmaya katıldım. İngiltere’deki Kingston College tarafından düzenlenmiş bir yarışma. Yarışma Taksim’deki The Marmara Hotel’deydi. Güzel bir organizasyon oldu. Her şey oldukça iyiydi, diğer yarışmacılar sunumlarını yapana ve sonuçlar açıklanana kadar.

1. olan grup nasıl bir iş modeli bulduklarını hatırlamıyorum. O kadar siliklerdi. 5 kişilik grupta yalnızca 1 kişinin konuştuğu geriye kalan 4 kişinin ayakta dikildiği kötü bir sunum yaptılar. Ben 2. olan grubu anlatacağım. Zaten onların yaptıklarını duyunca ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

2. olan grubun teklifi kendi kendini taşıyan bir çanta üretmekti. Bu çantayı üretip sonra dünyaya satıp çok zengin olacaklardı. Peki nasıl bir çanta ki bu kendi kendini taşıyor? Çok dahice bir fikir bulmuşlar. Çantanın içinde bir bölmeye helyum gazı koyacaklarmış. Bu helyum gazı sayesinde çanta hafifleyecek, insanlar rahat edecek.

Bu fikri, içinde üniversiteden gelen hocalar ve jürideki girişimciler dahil olmak üzere, büyük bir salon – yaklaşık 100 kişi – dinledi ve kimse tepki vermedi. Bu sırada ben arkadaşlarımla beraber gülüyordum. Öyle zannediyordum ki, jüri de benle aynı fikirde.

Meğersem, jüri fikri çok beğenmiş ve o grup 2. oldu yarışmada. Anladım ki, her yarışmaya katılmamak gerekiyor. Bundan sonra daha seçici olacağım.

Eve gelince merak ettim, çantanın içindeki helyum gazı ne kadarlık bir hafiflemeyi sağlayabilir diye. Zaten önce şunu anlamak lazım. Helyum gazının uçmasını sağlayan havanın kaldırma kuvveti. 15x15x15 bir çanta olsa elimizde. İçi tamamen helyum gazı dolu olsa dahi aşağıdaki kadar bir kaldırma kuvveti elde edilebilir.

Hava yoğunluğu: 1.2041 kg·m−3

V: 0.003375 m3

g: 9.81 N/kg

B = \rho_f V g. \,

= 1.2041 * 0.003375 * 9.81

=0.03986624587 N

4 gramlık bir hafifleme sağlar bu kuvvet.

Bir Cevap Yazın

