my first blog post

Geçenlerde okudum:

Google CEO’su Eric Schmidt e-mail’in icadından sonra insanların iletişimindeki yeni “breakthrough”nun blogging olduğunu söylemiş. IM bile e-mail’in hızlandırılmış biçimi sadece ona göre.

Bugün itibariyle, 156 milyon kadar yayınlanmış blog var. Bugünkü manasıyla blog yazmak 2000’li yıllarda başladı. Blog sayısının bu derece hızlı artması Google CEO’sunu haklı çıkartıyor diyebiliriz.

İnsanlar birçok nedenle blog yazıyor. Financial Times’ın “free subscriber”larından daha fazla abonesi olan bloglar var. Dijital fotoğraf makinelerinden bahseden, kilo verme yöntemlerini anlatan, seyahat rehberleri gibi birçok blog var. Bir anda milyonlara ulaşabilen amatörlerden bahsediyoruz.

Büyük şirketlerinden bu trendi takip edip web sitelerinde bloglar yayınladığını görüyorum. Sattıkları ürünleri anlattıkları bloglar. Ama blogların asıl etkileyici kısımı amatörler tarafından yazılmış olması. Bir amatör tarafından yazılmış bir dijital fotoğraf makinesi incelemesi insanlar için çok daha etkileyici olabiliyor.

Ben de bu postla beraber ilk postumu yazmış oldum. Amacım fikirlerimi, aklıma gelenleri paylaşmak. İnternet sayesinde bu blog bütün dünyaya açık olacak ama ne kadar kişi okur hiç bilemiyorum. En kötü ihtimalle, aklıma gelenleri blog yazma bahanesiyle organize bir biçimde yazmış olacağım. Geriye dönüp baktığımda düşüncelerimin nasıl değiştiğini/geliştiğini göreceğim. Bu da bana yeter.

Bir Cevap Yazın

